CURS 2012-2013

Curs 2011-2012: enguany continuem amb el bloc. Ara els alumnes, també de la matèria comuna de Llengua catalana i literatura, són del grup 1r BAT A.
Durant el curs 2012-2013 els encarregats d'aquest bloc seran els alumnes de 1r Batxillerat C.


jueves, 1 de marzo de 2012

fragment del tirant lo blanc omar el ouahabi

Omar El Ouahabi
1 Bat A
Comentari  d’una frase del llibre “Tirant lo Blanc”


La frase esta a la primera part de la historia (Tirant a Anglaterra) es quan Tirant demana el fermall a la bella Agnès diu:
-Per la coneixença que tinc, senyora, de la vostra vàlua, tant en llinatge com en bellesa, gracia i coneixements, i  de totes les altres virtuts que puc trobar en aquest cos més angèlic que humà, us desitjaria servir amb totes les meves forces. I us tindria en molta gràcia que vostra mercè em volgués donar aquest fermall que porteu al pit. Que si vos me l’ atorgueu jo l’acceptaré i el portaré de bon grat, amb honor i per servir-vos, prometent i jurant sobre l’ altar i per l’ ordre de cavalleria de combatre, un cavaller, a peu o a cavall, a tota ultrança, armat o desarmat, de la manera que a ell li plagui més.

-He triat aquest fragment de la obra perquè de el que m’he llegit del tirant aquest fragment crec que es el que hi ha mes informació a destacar.
-Opinió:

Tirant demana el fermall a carmesina i li promet que el protegiria a mort, jo crec que el autor com que va ser cavaller es pot ficar perfectament en la pell de Tirant, també el que veig es que per a demanar una cosa tan simple s’enreda massa i es complica molt. També he de dir que quan vaig llegir aquesta part em cosatava imaginarm-ho perquè ara en la actualitat no hi ha ningú que faci això.


No hay comentarios:

Publicar un comentario