CURS 2012-2013

Curs 2011-2012: enguany continuem amb el bloc. Ara els alumnes, també de la matèria comuna de Llengua catalana i literatura, són del grup 1r BAT A.
Durant el curs 2012-2013 els encarregats d'aquest bloc seran els alumnes de 1r Batxillerat C.


jueves, 4 de noviembre de 2010

SENS LO DESIG DE COSA DESHONESTA,...

Sens lo desig de cosa deshonesta,
d’on ve dolor a tot enamorat,
visc dolorit desitjant ser amat,
e par-ho bé que no us vull deshonesta.
Ço que jo am de vós és vostre seny
e los estats de vostra vida casta:
molt no deman, car mon desig no basta
sinó en ço que honestat ateny.
 
 
L’enteniment a vós amar m’empeny
e no lo cos ab voler deshonest:
tira’m a vós un amigable gest,
ab sentir prim, qui desperta desdeny.
Tant està pres lo meu enteniment
per molta part del vostre que li alta
que em tol sentir e em fa la carn malalta
d’un tal dormir que perd lo sentiment.

Autor: Ausiàs March

COMENTARI: En  aquets poema l' autor ens diu que te una manca d' amor,  esta sol i adolorit i aquesta manca d' amor i soletat li fa pensar en desitjos carnals(deshonestos) cap una dona que es casta.
En aquest poema surt: el sentiment d' amor, desig i soletat.

Johnny Gabriel Chavez Guzman

No hay comentarios:

Publicar un comentario